فیلم و سریالهای ایرانی برتر زمستان ۹۷
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۳۲۷۱
شبهای طولانی زمستان٬ فرصتی بینظیر است برای بیشتر باهم بودن! شبنشینیهای دورهمی با جنس تنقلات زمستانی مادربزرگ٬ سرگرمیهای نسل جدید خانواده و خاطرات بزرگان٬ سرمای زمستان را عجیب دلنشین میکند.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وبسایت کاران مووی، یکی از سرگرمیهای ویژه خانوادههای ایرانی در شبهای طولانی زمستان تماشای فیلمهای جدید و محبوب در کنار یکدیگر است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پیوند عمیق خانوادههای ایرانی با فیلم و سریالهای ایرانی در سالهای اخیر٬ باعث شده بازار تولید فیلمهای ایرانی برای پوشش تمام سلیقهها به اوج خود برسد! بهگونهای که تولید فیلم و سریال در ایران مرزهای صادرات را هم پشت سر گذاشته است.
مخاطبان با هر سلیقهای در این بازار پر تولید میتوانند دهها انتخاب داشته باشند که هر کدام میتواند دریچهای شگفتانگیز در ذهنشان ایجاد کند ...
اما مشکل همه ما کبود وقت و زمان است! کسبوکار و مشکلات اقتصادی دغدغهای است که ذهن همه ایرانیان را مشغول کرده است٬ بنابراین تماشای تمام فیلم و سریالها برای همه افراد امکانپذیر نیست!
بنابراین بهتر است با این فرصتهای اندک بر اساس سلیقهای که داریم ٬ بهترین و محبوبترین فیلم و سریالها رو تماشا کنیم. فیلتر کردن بهترین فیلمها کار سخت و پیچیدهای نیست٬ ما در این مقاله ۳ فیلم محبوب به انتخاب مخاطبان و کارشناسان را به شما معرفی میکنیم که در اولین فرصت در کنار خانواده و دوستان از دیدن آنها لذت ببرید و پشیمان از وقت و هزینهای که کردید نباشید!
موضوع زمان آنقدر حیاتی است که بهترین روش تهیه فیلم و سریال٬ دانلود آنها با سرعت بالا است. سایت کاران مووی با انتشار جدیدترین و قدیمیترین فیلم و سریالها در موضوعات و دستهبندیهای مختلف٬ پرچمدار فرهنگسازی تماشای فیلم و زنجیرههای ایرانی است. درواقع وبسایت کاران مووی انتشاردهندهای است برای تمام سلیقهها.
دانلود سریال نهنگ آبی
شاید اسم بازی نهنگ آبی را شنیده باشید٬ بازی که جان انسانها را هدف میگیرد٬ این سریال برگرفته از موضوع و اهداف این بازی است!
نوع فیلم: اجتماعی- عاشقانه / سال تولید: ۹۶ / تهیهکننده سعید ملکان
معماهای رازآلود و پیچیده و پر از استرس سریال نهنگ آبی ٬ بازتاب اتفاقاتی است که در جامعه رخ میدهد و ما از آنها بیاطلاع هستیم یا بیتفاوت از کنار آنها عبور میکنیم.
بازیگران سریال نهنگ آبی: حسین یاری، حمیدرضا آذرنگ، لیلا حاتمی، دیبا زاهدی، مجید مظفری، ویشکا آسایش، ستاره پسیانی، مصطفی زمانی، فرهاد آئیش، ساعد سهیلی، الهام کردا، ماهور الوند، پریوش نظریه، آزاده صمدی و ...
آرمین ۲۳ ساله دانشجو آی تی است و کاملا باهوش به قول معروف درسخوان٬ پدرش به بیماری ام اس مبتلا میشود و با همسر خود که تفاهم لازم را ندارد در آستانه جدایی است ٬ بستر اینترنت ٬ او را با دختری آشنا میکند که داستانهای خطرناک و عجیب زندگی آرمین ازاینجا آغاز میشود ...
دانلود سریال نهنگ آبی با لینک مستقیم و باکیفیت اصلی در سایت کاران مووی
دانلود فیلم هزارپا
این فیلم کمدی مخصوص خانوادههای ایرانی است برای یکدل سیر خندیدن! رضا عطاران، جواد عزتی، امیرمهدی ژوله کارکترهای ویژهای هستند که هزاران لبخند عمیق و پرمعنا را به مخاطب هدیه میدهند. متفاوتترین و خاصترین فیلم طنز از دید مخاطبان با فروشی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان که رکوردی است دستنیافتنی! بیشترین تماشاگر در یک روز فیلم هزارپا را به فیلم هزار معما تبدیل کرده است.
فیلم هزارپا درواقع داستان آقا رضا است که بدون پا و با پای مصنوعی به کمک جواد (دوست) چندین روش عجیب و خندهدار را برای پول درآوردن امتحان میکنند٬ روشهایی که حتی فکرش را هم نمیتوانید کنید٬ قابل حدس نبودن اتفاقات فیلم٬ بمب خنده را در وجود مخاطب منفجر میکند.
فیلم هزارپا در یک نگاه
نوع فیلم: اجتماعی – کمدی
سال تولید: ۱۳۹۵
کارگردان: ابوالحسن داودی
نویسندهها: مصطفی زندی – امیر برادران – پیمان جزینی
تهیهکننده: رضا رخشان
محصول: ایران
بازیگران: رضا عطاران، سپند امیرسلیمانی، سارا بهرامی، جواد عزتی، امید روحانی، مهران احمدی، شهره لرستانی، لاله اسکندری، علی صالحی، محمد نادری، حسین حسینیان، شهین تسلیمی، امیرمهدی ژوله، علی یعقوبی، ارشا اقدسی، مهدی جعفری، نعیمه نظام دوست، حسین سلیمانی، غلام میرزایی، علی عامل هاشمی، سعید امیرسلیمانی، مبین رستگار، فرید شهریاری، بهرام ابراهیمی، پیام زمانی، حمیدرضا فلاحی، منصور نوری، امیر صادقی، سینا رازانی، اشکان منصوری و…
دانلود فیلم هزارپا با لینک مستقیم و با کیفیت بالا و حجم کم در سایت کاران مووی
قبل از دانلود تیزر فیلم هزارپا را مشاهده کنید تا برای تماشای آن لحظهشماری کنید.
دانلود فیلم خانم یایا
فیلم خانم یایا در یک نگاه
در این فیلم به مشکلات اجتماعی جامعه با چاشنی طنز پرداخته شده است. توصیه میکنیم این فیلم را با خانواده مشاهده کنید ...
موضوع: کمدی – اجتماعی | کارگردان: عبدالرضا کاهانی | نویسنده: عبدالرضا کاهانی
سال تولید: 1396 | سال انتشار: 1397 |
باجناقهای داستان بعد از فوت پدر زن٬ قصد دارند شغل او را ادامه دهند این بهانهای برای سفرهای خارجی به چین و بعد پاتیا و ...در پاتیا دوستان قدیمی خود را میبینند و داستان از اینجا شکل دیگری میگیرد ...
بهتر است بدانید این فیلم محصول مشترک کشور ایران و تایلند است. حضور رضا عطاران – حمید فرخ نژاد – امین حیایی بهانه است برای تماشای فیلم خانم یایا که عجایب آن را این کاراکترهای ویژه سینمایی٬ رونمایی میکنند...
دانلود فیلم خانم یایا با لینک مستقیم و باکیفیتهای مختلف در سایت کاران مووی
ادیتور: زهرا میعادی
انتهای رپورتاژ خبری
منبع: ایسنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
دریافت 46 MB
خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ کارکرد تیتراژ چیزی شبیه به جلد کتاب است که طراحش تلاش میکند با انتخاب عناصر، فرمها و چینشها با کمک گرافیک و موسیقی مخاطب یک اثر را در جریان موضوع قرار دهد. شرایطی که گاهی بسیار نکتهسنج، اندیشمندانه و حسابشده پیش روی مخاطبان قرار میگیرد و گاهی هم به قدری سردستانه و از روی ادای یک تکلیف اجباری ساخته میشود که بیننده را از اساس از یک اثر تصویری دور میکند.
آنچه بهانهای شد تا بار دیگر رجعتی به کلیدواژه «تیتراژ» داشته باشیم، مروری بر ماندگارترین و خاطرهسازترین موسیقیهای مربوط به برخی برنامهها و آثار سینمایی و تلویزیونی است که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است و رجوع دوباره به آنها برای ما در هر شرایطی میتواند یک دنیا خاطره به همراه داشته باشد. خاطرهبازی پس از آغاز و انتشار در نوروز ۱۴۰۰ و استقبال مخاطبان از آن، ما را بر آن داشت در قالب یک خاطرهبازی هفتگی در روزهای جمعه هر هفته، روح و ذهنمان را به آن بسپاریم و از معبر آن به سالهایی که حالمان بهتر از این روزهای پردردسر بود، برویم.
«خاطره بازی تیتراژهای ماندگار» عنوان سلسله گزارشی آرشیوی با همین رویکرد است که بهصورت هفتگی میتوانید در گروه هنر خبرگزاری مهر آن را دنبال کنید.
در صدوچهاردهمین شماره از این روایت رسانهای به سراغ موسیقی متن و تیتراژ سریال ماندگار «دلیران تنگستان» به آهنگسازی احمد پژمان و همراهی علی رهبری رفتیم که در آن روزگار توانست ارایه دهنده گونه ای از موسیقی متن و تیتراژی در سریال های تلویزیونی باشد که به واسطه توانمندی های احمد پژمان در حوزه آهنگسازی و همچنین همراهی هنرمند دارای اعتباری چون علی رهبری می تواند همچنان به عنوان یک کارگاه آموزشی در حوزه آهنگسازی مورد توجه هنرجویان و علاقه مندان این حوزه قرار گیرد. مسیری که با همراهی تعدادی از نوازندگان حرفه ای و بومی منطقه جنوب به نوعی ساختارشکنی کرده و توانست قدرت و خلاقیت یک آهنگساز مستقل و درجه یک چون احمد پژمان را به مخاطبان معرفی کند.
سریال تلویزیونی «دلیران تنگستان» مجموعه ای تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی همایون شهنواز است که طی سال های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲ ساخته و اولین بار در سال ۱۳۵۳ پیش روی مخاطبان قرار گرفت و بعدها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در همان سال های اولیه انقلاب مجددا به نمایش درآمد. مسیری که بعد از پخش سری اول آن نزدیک به بیست مرتبه در سال های مختلف از شبکه های تلویزیون پخش و موجب شد تا این سریال از حیث مرتبه تکرار پخش آن نیز جزو رکورداران محسوب شود.
محور داستانی سریال هم متمرکز بر معرفی رییس علی دلواری یکی مفاخر ملی ایران در دفاع از خاک میهن است؛ آن زمان که انگلیس به بهانه محاصره هرات، به جنوب ایران حمله کرد. در این مسیر شخصی به نام احمد تنگستانی از فعالان جنبش جنوب ایران در مقابل انگلیس به همراه ۳۰۰ نیروی دلاور، در قلعه ای ویران به دفاع از ایران می پردازند. البته در این مبارزه ۲ انگلیسی به دست مردم قطعه قطعه می شوند و دولت انگلیس به خونخواهی از آن ها از آب و خشکی به جنوب کشورمان حمله می کند. در این اثنا رییس علی دلواری مردم دلوار و تنگستان را مسلح و همراه با آن ها به دفاع از خاک میهن در مقابل تجاوز بیگانگان می پردازد.
مجموعه تلویزیونی «دلیران تنگستان» برداشتی آزاد از کتاب «دلیران تنگستانی» به نویسندگی محمدحسین رکن زاده آدمیت است که همایون شهنواز علاوه بر استفاده این منبع، از آثار پژوهشی و تاریخی دیگری برای نگارش فیلمنامه بهره مند شده بود. شرایطی که موجب شد این سریال ۲ بخش تاریخی دوره مبارزات احمد تنگستانی و مبارزه رییس علی دلواری را برای مخاطبان به تصویر بکشد. مسیری که به دلیل عدم استفاده از لهجه بومی برای گویش بازیگران و استفاده از دوبله در آن دوران موجب انتفاداتی هم شد اما یکی از منابعی است که توانست بخشی از یک دوره تاریخی ایران را به تصویر بکشد.
سریال «دلیران تنگستان» در چهارده قسمت طی ۲ سال ساخته شد و یک گروه ۵۰۰ نفری در بوشهر، تنگستان، اهرم، چغادک، تنگک، بندرسیراف، ده سولقان، شیراز و تهران پروژه را به سرانجام رساندند. پروژه ای که پخش آن در آن دوران به دلیل فقدان سیستم پخش رنگی به صورت سیاه و سفید پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
محمود جوهری در نقش رییس علی دلواری، شهروز رامتین در خالو حسین دشتی، غلامحسین لطفی در نقش حاج یوسف، کاوه مخبری در نقش احمد تنگستانی، علی اکبر مهدوی فر در نقش باقرخان، منوچهر فرید در نقش موقرالدوله، اسماعیل داورفر در نقش سید محمدرضا کازرونی، هادی اسلامی در نقش نمازگزار، حمید طاعتی در نقش سید مهدی بهبهانی، کامران نوزاد در نقش شیخ حسین خان، نعمت الله گرجی در نقش دریابیگی، محمد ابهری در نقش میرزاعلی کازرونی، منوچهر آذر در نقش واسموس، قاسم سیف در نقش بالیوز، منوچهر حامدی در نقش سلطان اخگر و حسین محجوب در نقش سید محمد دکتر هنرمندانی بودند که در این اثر به عنوان بازیگر حضور داشتند.
اما از ارایه اطلاعات تاریخی و شناسنامه ای این اثر تاریخی که بگذریم، این موسیقی متن و تیتراژ سریال است که به دلیل حضور هنرمندان تمام عیاری چون احمد پژمان و علی رهبری به عنوان آهنگساز توانسته بر کیفیت موسیقایی اثر ارزش ۲ چندانی بخشیده و این موسیقی را تبدیل به خاطره ای ماندگار برای مخاطبانش کند. مسیری که به دلیل ساختار موسیقی تیتراژ چه به لحاظ بصری و چه موسیقایی اش می تواند به عنوان اثری پیشگام در حوزه موسیقی تیتراژها معرفی شود.
آن هنگام قبل از آغاز سریال و در تیتراژ که با ملودی ملهم از هم جواری سازهای جهانی و سازهای بومی ایران به ویژه منطقه جنوب تلفیق شده و به گوش شنیداری مخاطب می رسد، مجموعه تصاویری نیز در قالب انیمیشن به بیننده با مفهومی خاص ارایه می شود. نخل هایی که تبدیل به اسب سوارانی سلاح به دست می شوند و در قالب یک تایپوگرافی که در آن دوران خلاقیتی کم نظیر به حساب می آمد، سریال «دلیران تنگستان» به مخاطب معرفی میشود. تصاویری که با همراهی موسیقی حماسی طراحی شده توسط گروه آهنگسازی با نواهای محلی جنوب کشور به ویژه سنج و دمام توازن گوش نوازی را طراحی کردند که بی تردید در آن سال ها توانست به عنوان یکی از پیشگام ترین موسیقی تیتراژها معرفی شود.
حماسه حق پرست از فعالان موسیقی منطقه بوشهر چندی پیش درباره موسیقی تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» گفته بود: از آن تک یاختهای که در تیتراژ شروع میکند به رشد و تبدیل میشود به آن اسبسوار تنگستانی، شما ببینید آهنگساز به چه شکل از آن بوق ماندگار استفاده کرده و بعد چه استفاده به جایی در ارکستراسیون و سازبندی از سنج انجام می دهد. این یعنی استادانهترین وجه ممکن برای بهکارگیری بوق و سنج و تمپویی که رفته رفته دمام را زیاد و این روند هم همراه با شروع سریال انجام می شود. به هر صورت یک سری عوامل دست به دست هم دادند تا توانستند یک موسیقی ماندگار بسازند. کما اینکه آقای شهنواز در موسیقی «شاه خاموش» هم به همین استقلال موسیقایی میرسد. ضمن اینکه احمد پژمان و علی رهبری وقتی کنار هم قرار گرفتند توانستند این موسیقی را خلق کنند.
این پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی در یادداشت دیگری که به همین مناسبت در رسانه ها منتشر کرد، نوشته بود: «همه بوشهر و بی شک کشور حتی، سریال جاودانه «دلیران تنگستان» ساخته همایون شهنواز را همواره و همیشه به خاطر دارند و هر بار که مجدداً این سریال پخش می شود، علاقه مندی به روایتِ تاریخی و بازیِ بازیگران تو را به تماشا وامی کشاند. در این بین اما موسیقی تیتراژ حکایت خود را دارد! صدای آغازین؛ بوق! کشش و امتداد! صفیر مبارزه و استقامتِ این اقلیم و جغرافیا! درآمیختگی کوبش! شروع و اوج! تو گویی تپش مردمان این خطه جنوبی است تا نبض تند خود به رخ استعمار بریتانیا بکشاند! اما عوامل و عناصر موسیقاییِ احمد پژمان چنان نقش تاثیرگذار خود را در ساختار و شاکله یک مجموعه تلویزیونی ایفا نموده چه اگر موسیقی سریال شنیده شود، ناخودآگاه ذهن مخاطب را به یاد «دلیران تنگستان» آورده که خود شاخصه یک اثر ماندگار هنری است که اندیشه و نگاه فنی به همراه خاطره سازی با گرایش مردم شناختی را درون خود جای داده است. شاهنامه خوانی و نوحه با صدای زنده یاد جهانبخش کردی زاده از دیگر موارد و انتخاب شایسته موسیقی سریال می باشد که با نگاه و روحیه جنوبی آهنگساز شاید البته بی ارتباط نباشد.»
هوشنگ جاوید از پژوهشگران صاحب نام موسیقی نواحی ایران هم چندی پیش بود که در یکی از گفتوگوهای رسانه ای خود درباره موسیقی تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» گفته بود: من در شیراز از استاد احمد پژمان پرسیدم «شما که غرب درس خواندی، موسیقی غربی و ارکسترها را هم خوب میشناسی، چه شد که رفتی در تیتراژ سنج و دمام بوشهری را استفاده کردی؟». گفت «فکر نکن ساده بوده. برای من کلی سمفونی آوردند. تهیهکننده و حتی مدیر تلویزیون وقت گفتند که میخواهیم یک چیزی مثل این سمفونیها باشد». واقعاً از بالا فشار بوده. گفت «ولی هرچه اینها را گوش کردم دیدم به درد نمیخورند. یک نفر یک نوار آورد، گفت این سنج و دمام خودمان است شاید به دردت بخورد. تا گوش کردم گفتم همینه. موسیقی روی این فیلم باید این باشد». تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» که شروع میشود چقدر قشنگ است! خب این آدمی که خارج رفته بود نمیشد قبول کند چنان چیزی بسازد؟ واقعاً فکر و اندیشه و آن ایراندوستی و فهم بالایی که در استاد پژمان وجود دارد خیلی قشنگ تعهد ایرانی را نسبت به موسیقی نشان میدهد. این سریال هر جا برود موسیقیاش تأثیرگذار است. چون میدانند مال همانجاست و هویت دارد.
احمد پژمان که به دلیل خلق بسیاری از آثار ماندگار و دارای کیفیت در حوزه های آهنگسازی و پژوهش همواره به عنوان یکی از مهم ترین و جریان ساز ترین هنرمندان عرصه موسیقی ایران معرفی شده هم در یکی از معدود گفتوگوهایش بود که درباره ساختار موسیقایی آثارش توضیح داده بود: آهنگسازی که موسیقی میهن خود را نداند نمی تواند آهنگساز خوبی باشد و آهنگسازی عاریتی می شود که نظیرش در دنیا فراوان است و ارزشی هم ندارد. من همیشه به موسیقی ایرانی فکر می کنم، زیرا بنای موسیقی من ایرانی است؛ موتیف و بعضی تمها ایرانی است، ولی هارمونی من صددرصد صدای ایرانی نمی دهد؛ چون خود هارمونی اساسا یک مقوله غربی است و ارکستر هم طبعا صدای ایرانی ندارد؛ چراکه سازها ایرانی نیستند. اما همیشه کوشیدهام رنگ و حالت ایرانی را در آثار خود حفظ کنم و معتقدم آهنگسازان ما باید بیشتر به سنتهای موسیقی خودمان متکی باشند و نباید به دنبال موتیفهای غربی بروند.
وی درباره خلق موسیقی سریال «دلیران تنگستان» هم گفته بود: روی یک نوار سونی ۹۰ دقیقهای روزانه سنج و دمام گوش میکردم، از این طریق با آقای کردیزاده آشنا میشوم و حاصل این ارتباط میشود ضبط موسیقی سریال «دلیران تنگستان» که با همراهی عدهای از اهالی بوشهر در رادیو و تلویزیون شیراز انجام شده است.
به هر ترتیب موسیقی متن و تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» از جمله آثار موسیقایی است که توانسته بخشی از توانمندی های ۲ آهنگساز مطرح و جریان موسیقی کشورمان را به مخاطبان معرفی کند. مسیری که طی سال های اخیر اگرچه در حوزه کیفیت می تواند با دقت و تحلیل بیشتری مورد توجه قرار گیرد اما دربرگیرنده ابعاد مثبت و ارزشمندی است که توجه و عنایت بیشتر به بزرگان موسیقی این سرزمین را ۲ چندان می کند.
کد خبر 6088293 علیرضا سعیدی